Monday, December 7, 2009

前天,到sportware专门店买一双跑步鞋。

发现,一些跑步鞋竟然标价超过500大元。不可置信。

好奇,便问店员500多元的跑步鞋有什么特别?

年轻的店员说,这鞋很轻但有很强的absorber,能承受大部分的震动,使关节及膝盖不那么容易受伤。

我当然没买。我也买不起这么贵的跑步鞋。而且,我也不是容易受伤的男人。我买了一双普通的跑步鞋,折扣了10%‘只是’200+大元。

想起当年,上学打球都是穿同一双鞋。当年中国回力牌球鞋是最流行的。记得当年只需要几块钱而已。

什么时候,运动变得那么贵了?

4 comments:

建傑 said...

一双普通的跑步鞋,折扣了10%已經200+大元。
什么时候,运动变得那么贵了?

超重的話最好不要跑步,膝蓋很容易受傷。

ShiQing said...

什么时候,运动变得那么贵了?

当这个社会出现有钱人后 =)

lkf said...

建杰,
我没跑,只是健走。

诗情,
这个社会很多有钱人吗?如果是那可是好事。

Anonymous said...

It was not because of the shoes expensive but our currency has drops in value and inflation pushing up prices. In 20 years ago a bowl of noodles only cost RM1.50 A bottle of soft drink only cost RM0.80 but today it is double or trible up. A man who earned RM3,000 a month living in city is unable to save 10% of his income monthly. Nevertheless as a good citizen of Malaysia we undertake all consequences and not being greedy but to work even harder for life.

A Parent