Tuesday, June 14, 2011

赚钱给医生花

昨天,在一项鸡尾酒会遇见一位十多年没见的朋友。

寒暄的时候,他摸着他的肚腩说:“你还是和以前一样年轻,不像我肚腩越来越大。”

我说,如果你一年半见到我,我和你一样,带着一粒大西瓜走路。eat less exercise more,每天跑步行山才把大西瓜甩掉的。

“我也想运动,但是很忙,没有时间。”他说。

我说,我们这把年纪了,还要那么拼吗?

他停了一下,说:“说的也是。再这样下去,是赚钱给医生花了。”

2 comments:

Anonymous said...

When reading on your topic, my brains just spark another matter regarding earning money for Doctor.

Indeed he was so kind enough to buy the huge property at 6 millions and let go to the doctor for 3.5 millions.

Look like our nation are so obedience and generous and dare to suffer own lost to please another.


A Parent

薰衣草夫人 said...

有时候不是拼,是身不由己!